Pages

Monday 11 March 2013

Tian Chua goes after Papagomo for 'slander'

Media Statement 11 March 2013 Vice President of Party Keadilan Rakyat (KEADILAN) cum Member of Parliament YB Tian Chua will commence a legal action against the blogger, Papagomo with respect to a series of articles that blatantly attacks the good name of YB Tian Chua, which in turn has lead to a series of threats made to the personal security of YB Tian Chua. “I have come under the merciless attack from both pro-Barisan Nasional media and blogs, particularly a blogger under the pseudonym, Papagomo. Papagomo has written several articles claiming I have insulted the security forces who are currently carrying out their duties in Sabah.” “The accusation is that I have supposedly insulted the security forces are both blatant slander and discriminate lies made against me. I wish to clarify that I have not once ever insulted the security forces and their noble duties.” YB Tian Chua in a press statement today said his lawyer will send a letter of claim to Papagomo regarding the legal action made against him.

 YB Tian Chua 

---------------------------

 Kenyataan Media 11 Mac 2013 Saya telah diserangi secara bertubi-tubi oleh media dan para blogger pro-BN sejak Mac 2 lalu, terutamanya blogger Papagomo yang telah menerbitkan beberapa artikel yang mendakwa saya menghina Pasukan Keselamatan yang kini menjalankan tugas mereka di Sabah. Saya ingin menyatakan bahawa saya akan mengambil tindakan undang-undang di mahkamah terhadap blogger Papagomo berkenaan dengan siri artikelnya yang menyerang nama saya dan kini menyebabkan siri ancaman dan ugutan terhadap keselamatan peribadi saya. Tuduhan menghina Pasukan Keselamatan adalah suatu fitnah dan pembohongan semata-mata. Untuk menjelaskan sekali lagi saya tidak pernah menghina Pasukan Keselamatan dan tugas mereka, saya telah membuat keputusan untuk mengambil tindakan undang-undang. Para blogger seperti Papagomo seharusnya mengambil iktibar daripada tindakan undang-undang ini dan berhenti menerbitkan artikel-artikel fitnah tanpa asas atau bukti.

 YB Tian Chua Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) Ahli Parlimen Batu

 ---------------------------

 2013年3月11日 人民公正党全国副主席兼峇都国会议员蔡添强,将对亲巫统博客Papagomo,在网络上撰文恶意诋毁他的名声,并导致其个人的安危遭到威胁,采取法律的行动。 “我遭到了巫统媒体和亲巫统博客一连串的抹黑,尤其是Papagomo发表了数篇文章,诬赖我出言侮辱在沙巴拿篤履行职务的军警人员。” “这一些指控我侮辱军警人员的言论都是一种污蔑和谎言。我必须重申,我从来没有出言侮辱在拿篤履行职务的军警人员。” 蔡添强今天发文告表示,其律师将会针对Papagomo的行为,对他发出相关的律师信。

 蔡添强

No comments:

Post a Comment